sunnuntai 13. marraskuuta 2011

Dressman white shirt collection.

Moiii taas (= Sunnuntai on kulunu aika jeesisti. Äitin piti aamulla puol yhentoista aikaa herättää mut kattoo Rillit Huurussa-uusintoja, mut se sit oli aatellu, et mun pitää saada nukkua. Jatkoin ennen jumppaa mun julisteprojektia <: Sitte kun oon käyttäny ne kaikki kuvat johonki nii alan ite piirtämää ja kirjottelemaa jotaki papereille. Näätte sitten kun se koko projekti on valmis. Jumpan jälkee kävin saunassa ja menin kattomaa telkkaria. Sieltä tuli Blondien Kosto-niminen leffa joka oli oikeesti tosi hyvä :D Syötiin sit minä, Pekka ja äiti lohta ja perunamuussia. Pekka läks äske tampereelle ): ja mamma meni kattomaa leffaa Päivi-serkun kanssa, kun täällä Saarijärvellä alkaa se elokuvaviikko jutska taas. Päätin sit tulla koneelle ennenku mene tekee läksyt ja jatkan mun julisteprojektia. Oon iha pissit housussa pelosta ja nauramisesta kun katon näitä Amnesia videoita, ei oikeesti :D

"Dressman white shirt collection" "Hidasta patistiini kävelyä" :D parhaita.

Keksin et voisin tehä täs vähän tälläsen ns. esittelyn, et minkälaista musaa kuuntelen (vaikka se olisikin teille jo tuttu, mut vähän tarkemmin) ja et minkälaisesta muodista/vaatteista tykkään ja et minkälainen elämäntyyli mulla on muuten (esim. uskonko jumalaan, oonko pessimisti vai optimisti jne.) Okei, tästä lähtee.

Alotinpas nyt vaikka tällä elämäntavalla. Elän mun elämää niinku mä haluan. Ja joskus elämä on niinku toi kuva, et se on synkkää ja ns. oikeeta elämää, mut yllättävän helposti mä osaan muuttaa jotkut surkeetki asiat arkena, viikonloppuina ihan millo vaa nii hyviks ja sellasiks, et niistä pääsee yli. Joskus elämä näyttää tolta kuvalta ja joskus taas tältä:

että kaikki pienet epämukavat asiat naurattaa ja kikatuttaa ja on ihan sekanen olo. Oon vaan onnellinen ja mikään ei saa mua nolostumaan ja oon vaa oma itteni sillai "Hater gonna hate" Joskus mulla on sellasia aikoja (niinku nyt) et mun mieliala menee niinku sillai VIUUUUUU oon ilone ja VIUUUUUUUUÄÄ oon iha tyhmä. Eli vaihtelee hulluna, mut yritän sit itekseni aatella, et onks se sureminen sen arvosta ? Siis, et mä voisin oikeesti niinku iloita joka päivä, mut sit annan vaan sille ängstille sen vallan. Mut nyt kun alan taas motivoituu enemmän koulussa nii yritän myös tasaantaa mun mieltä jotenki, meen Joogaan eiku joo :D 

Kyllä, mä uskon Jumalaan ja en yhtää häpeile sanoa sitä. On vaa välillä pelottanu kertoo sitä, ku jotkut alkaa luulemaa, et mä yritän tuputtaa sitä uskoa ja sit ne alkaa karttaa mua, mut yleensä ne joille oon kertonu nii on sanonu, et uskooko neki vai eikö usko. Meijän koko perhe on uskossa ja äiti on Diakoni. Oon aatellu, et seurakunnassa ois kiva olla töissä isompana, joku nuortenohjaaja :D Ois siistiä. Ootan mun/meijän ens kesän ripariaki ihan niin SUUUPER innoissani et jees (: Mun mielestä usko on hyvä asia.



Ja seuraavaksi jatketaan musiikilla. Musiikki on sinänsä aika iso osa mun elämää, koska kuuntelen musiikkia joka päivä, koulussa, kotona, iltasin sängyssä, kun ootan bussia pysäkillä jne. Mulla ei oo sellasta kategoriaa mitä kuuntelisin ainoastaan vaan kuuntelen ihan mitä eteen tulee. On tietenki joitaki mieltymyksiä, mut en yleensä valita jos kuulee jotaki uutta. Jos tästä nyt alkais nimiä heittelee nii Taylor Swift on sellane mitä kuuntelen. En pysty myöskään sanomaa lempi laulajaani/artistia/bändejä ku on niin paljon kaikkee mitä mä kuuntelen. Musiikkia ku kuuntelee nii jaksaa enemmän olla motivoitunu johonki. Koulussa mua auttaa joskus se et jos meen yksin istumaa välitunnilla johonki ja kuuntelen jotaki piristävää ja sellasta menevää nii seuraava tunti menee sitte, et lauleskelen mielessäni ja teen tehtäviä tai jotain. Joskus musiikki vaikuttaa siihen, ainaki mun kohalla, et miten pukeudun. Jos oon kuunnellu sellasta Indie musaa tai jotaki Adelea nii sit pukeudun sillai metsän läheisii väreihi ja huppareihi. 

Jaa seuraavaks vaatteet ja muoti. Mulla ei oo oikein sellasta tyyliä mitä seuraan. Pukeudun vaan sellasii vaatteisiin mis on hyvä olla. Rakastan vaan kaikkia maan läheisiä värejä vaatteissa, erityisesti takeissa. Haluisin omistaa iha hulluna isoja villapaitoja ja villasia sukkahousuja, koska ne on jotenki vaa nii ihania ! Kengissä rakastan tennareita, JOITAKIN (huom. JOITAKIN) korkkareita, tossuja, kumppareita. Kaikkia sellasia rentoja. Korut on sit sellasia mitä en sillei käytä muutaku joskus juhlissa tai jos meen konvaan yms yms. Korviksen reikiä mulla ei oo, mut aijon hankkia koska jotkut korvikset on NIIIIIN ihania, et niitä oikee himottaa pitää. Hattuja on kans mukava pitää ja pantoja. Talvella ihanan muhkeet pipot on aivaaan mahtavia

  Täs ois vähä mun lempivaatteita

Ruutu-/flanellipaidat (:

Kaikenlaisia hupparit ilman vetoketjuja ja vetoketjujen kanssa.

Joitakin HARVOJA farkkuja koska vihaan kireitä housuja.
Vihaan mun jalkoja myös nii paljon etten tykkää näyttää niitä
kireissä farkuissa, eli löysät farkut on kans nam ;)


Ja nyt viimeseks Dreams (unelmat). Se on totta, et taidan unelmoida ehkä vähän liikaa, mut en ala vähentää sitä koska jaksan elää sillä pienellä unelmoinnilla arjessa, et oon jossaki Lontoossa kahvilla ja oon kihartanu mun hiukset ja mulla on iiiiiso villapaita ja sukkikset jalassa. Kenkinä mulla on converset joiden nauhat on löysällä, mut silti pysyy jalassa. Ja sit mulla on sellane vanhan aikanen ruskee olkalaukku jossa on mun iPhone(+kuulokkeet), kukkaro ja musta pallollinen sateenvarjo. <-- toi voi kuulostaa oikeesti teistä joistakin ihan niin sekopäiseltä ku olla ja voi, mut mulle tollasetki asiat on ihan nii hirveen tärkeitä joka päivä, koska mä jaksan elää niitten takia ja jaksaa joka päivä koulussa. 

Pitäs hankkia tai tehä unisieppari o:

Juu,eipä täs oo enempää asioita mitä kertoilla teille. Aattelin laittaa musiikkia lataamaa ja käydä tekee läksyt ku kelloki on kohta puol yheksä. En nyt tänää taida kerkee tekee sitä julisteprojektii ): nyyh. No huomen sit. Mutta minä nyt sitten meen tästä. En tiiä tuunko kirjottelee viikolla ku yritän pitää mun näpit irti koneesta koska addiktio pahenee. Et heippa ja MAHTAVAA VIIKKOA KAIKILLE ! C:

WINTER, COME ON BRO ! ;_;

lauantai 12. marraskuuta 2011

Now it's too late for you and your white horse to come around.

Heipsun vain kaikki (= Eilen oli oikein kiva päevä. Perjantai vaan koulupäivänä on vaan nii sellane ärsyttävä ku on lukuaine päivä nii siks, mut päivän fiilikset oli nämä:

Oikein kunnolla alko ottaa nii paljon päästä ja itkettää,
ku sain hissan kokeesta 6 ja sit mulle tuli se olo, et oon iha huono ja surkee
kaikessa ja sit kaikki muutki stressit sun muut tuli mielee nii aloin kesken tunnin sit itkemää.
En häpeä näyttää tunteita muiden ihmisten nähden, mut josku vois olla vaa ja möllöttää.
Mut sit pitää vaa jatkaa eteenpäi ja ei yks koe mua lannista, eikä haittaa yhtää
vaikken pääse konvaa, koska niitä tulee ja menee.

Nauru ja hymy olo mulle tuli enkun tunnilla, ku mentii kielistudioon Emman kanssa ja meille
ei ollu muualla paikkoja ku eturivissä, nii mentii vaa sinne eteen istumaa.
Oltii iha sekolla päällä ja jotaki säädettii. Emma sai mut sit kauhee iloseks ja sellaseks (--:
+´se enkun kuuntelu meni ihan kunnolla hyvin ! Uskon et tulee hyvät pisteet.
ja iso kiitos sinulle Emma rakkahin, että laitoit mut taas hymyilemää !

Koulun jälkee sit menin kotii ja äitiki tuli sit kahen ihanan kerma+hillo sarven kanssa.
Söin niistä toisen ja sit menin laittaa koneelle kuvia. Äiti teki ruuaks ihanaa broileripataa ja kävin
sit syömässä sitä ennenku menin päikkäreille. Laitoin herätyksen kello viideks, et ehtisin käydä
suihkussa ennen nuorteiltaa, mut sit en halunnu nousta ja jatkoin unia. Äiti sit tuli herättää mut lopulta
kun kello oli varttia vaille kuus. Olin sitte nuorteillas väsyny, vähäse aikaa.

Loppu illan sit olin aikalailla hymyä. Ostettii Hannan kanssa puokkii Ben&Jerry's jätskii, 
Cookie Dough  Syötiin sitä sit siellä nuorteillassa ja juotiin Dr. Pepper'iä, ja juteltii
kaikkee. Hanna on ihan mahtava ihminen ! Hän on tosi tärkee mulle ja kaikkee (: 
Mentii sit yhessä vaiheessa ulos riehuskelemaan. Aatu otti laadukkaita kuvia meistä 
mun kameralla :D En laita tänne niitä, ku ihmiset ei varmaa tykkäis. 

Tänää sit oli ihan hurjan mahtava päivä ! Käytii juhlimassa äitin kanssa mun kaiman eli toisen Lauran äidin synttäreitä (: Vietii sinne hyydykekakku, keksejä ja annettii sille lahjaks kävelysauvat. Juotiin siinä kahvia ja syötii keksejä ja jutusteltii kaikkee. Mentii sit Lauran kanssa juttelee kaikkee syvällistä ja niinku yleisesti kaikkee sellasta, oli tosi kivaa avautuu ja puhuu kaikkee. Mentii sit käymää Halpa-Hallissa josta mukaan tuli
uus kynsilakka ja sellane glitterkajaali jota ekaks luulin mustaks liquid eyelineriks, mut jos en käytä tota nii joku kaveri varmaa ottaa sen vastaan mielellään. Syötii siellä halbu-hallissa sit hampurilaiset ja oltii ihan täynnä sen jälkee. Löysin sieltä myös uusia kouluvälineitä: Yhen tussin, lyijykyniä ja lyijytäyte kynän ! Oikein olen tyytyväinen ostoksiini. Käytiin vielä Lidlissä ostaa mässyä omnom. Sit me vietii Laura ja sen äiti kotii, tulee ikävä kyllä Lauraa ): mut onneks voi tekstata ja soitella Käytii äitin kaa viel ihan nopeeta Ketunpesä kirppiksellä, sieltä löyty sellane ihana laukku ! Ei nyt oo kyl kuvia mun ostoksista mut eipä se kai haittaa hirveesti. Oli kyl ihana päivä (= Äiti huus äske et voisin lähtee saunaa, nii kerkee sit kattoo BB'eetä. Heippa !

Winter is coming, I can smell it.

Ps. Mun julisteprojekti menee aika hyvi, sain tänää tehtyä lisää juttuja seinälle.
Laitan kuvia sitku se on valmis (----:

tiistai 8. marraskuuta 2011

They was called yellow

Hejssan ! (= Olipas ruotsalais vaikutteinen tervehdys :D Tänää koulussa vähä huutelin kaikille tota Hejssan!'ia. Juu, eipä ollu mitenkää poikkeava päivä. Päätin vaa, et alotan nyt sellasen kiristyksen koulus, et yritän enemmän ja sillee. Alotan sellasen rytmin, et aamulla herään sillon ku herätyskello herättää ja nousen heti, muuten nukahan ja sitte oon sillai FFFUUUU ku myöhästyn koulusta. 

:D

Onhan se aika jees istuu koneel ja pitää boifrendin hyvälle tuoksuvaa hupparia päällä (: Oh deer !
Olin nii yllättyny tänään ku ehin ennen tallille menoa käydä suihkussa, tehä tuhdin välipalan ja tehdä läksyt ! (: Aijon parantaa näissäki asioissa. Puol kymmeneltä tulin sit koneelle pieneks palkinnoks ja kirjottelee uutta postausta <: 


En oikei tiiä mitä kirjottelisin, ku eihä mun tylsässä elämässä oo mitää kirjottamista ):):): okay,ei. Mun mielialat on taas vaihellu tänää vähäse. Oon ollu ihan umpi rakastunu, alemmuuskomplekseissä, yrittäny muuttaa itteeni jokski muuks yms yms. Nyt kuuntelen - yllätys yllätys - Coldplayn Fix You biisiä, et tää alakulosuus menis pois. If I pray today and ask god would he make my tomorrow go better than today, would he do it ? Joo en tiiä onks tossa lauseessa järkeä, mut ainaki yritin. Ohopsanssaa ! (Gay finger) Voishan sitä tietenki lähtee nukkumaa. (: Öitä rakkaat lapset ja antakaa anteeksi vaikkei nyt oikee tullu kirjoteltuu mitää kiinnostavaa ! Next time I will kirjoittaa enemmän kiinnostavaa asiaa.

Ps. Ens viikolla Maata Näkyvissä - festarit. Excited

sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Filming stuff

Heeeijs (= Olipaha mahtava päivä ! Kaheksan tuntii kuvattii sitä meijä elokuvaa. Aamul oli aika häröö herätä nii aikasi, mut kyl se siitä ku pääsin suihkuu herää. Laitoin hiukset sellaselle kivalle nutturalle tonne ylös (: Laitan ehkä huomen sillai kouluu jos jaksan aamulla herätä suihkuun. Ekana kuvattii se meijä SUURI joukkokohtaus jossa oli kakskyt ihmistä + me tanssijat. Olihan se aika jännää, ootin koko aja vaa kauheesti, et pääsis tanssimaa ja kyllähä me sit päästiinki. Meni tosi hyvin se tanssimine (= ! Sen joukkokohtaukse jälkee oli sit sellane piiiiiiiiiiitkän pitkä paussi. Miikan ja Joelin kanssa oli vähä hauskaa siel kansakoulun keittiössä. "Se on Miikan isäs" "Se joka ei oo pelannu Pokémonia nii ei oo lapsuutta" :D


Se seuraava kuvaussessio sit oli sellane, et me mentii kaupungintalon katolle ja kuvattiin siellä vähän kaikkee. Oli kyllä aika hyytävän kylmä siellä D: Käytii Venlan kanssa laskemassa siellä kaupungintalon keittiössä yhtee altaasee kuumaa vettä ja siellä sitte lämmitettii sormia. Illan tullen sitte porukkaa alko väsyttää ja alettii unipäissämme laulamaa Justin Bieber'in Baby'ä :D Oli kyllä mahtavaa. Sain vieläpä luettua bilsan kokeesee, ja muistan nyttekki melkei kaikki asiat ! <:  Mut äiti huus parikyt minsaa sitte, et menisin saunaa nii voisin mennä. Että heippa vaan ! 


Ps. Löysin Tubesta meijä Hevimusikaalista videon :) ! Oon se joka on yhessä vaiheessa kädet puuskassa ja kattoo sitä takkupää poikaa ja vaaleetukkasta tyttöä. + sanon yhessä vaiheessa, et "CHICKEN" todella ärsyttävällä äänellä. 
Miss Hevimusikaali 2011

lauantai 5. marraskuuta 2011

On balcony in summer air

Hellou ! Nyt aattelin tulla sit kertoo siitä eilisestä ja vähän kuluneesta viikosta (= Eilinen tosiaan oli jotaki aivan mahtavaa, kiitoksia vain seurakunnalle ja isosille ! (: Oli siis tää rippikoulun ns. avausjuttu eli riparilaulu-ilta. Siel oli sellaset tyypit jotka sit viihytti meitä ja laulettii vanhoja ja uusia riparibiisejä. Oli niin ihanan kuulosta siellä kirkossa ku ne isoset laulo ja se tuli sillai kivasti sieltä. Jouduin tosin koko sen jutun ajan istuu sillei siinä penkin reunas ku se meijän penkkirivi oli iha kauhee täynnä, mut eipä mulle se ollu mikää kauhee problemoo, ku kumminki sai olla siellä ja lauleskella. Sen kirkkojutun jälkee me riparilaiset sit mentii sinne seurakuntatalolle pullalle ja mehulle. Saatii sit mehuttelun jälkee tietää mille riparille mentii/päästii ja mä pääsin 3. Riparille ! Sille mille olin toivonukki (= ! Sinne tulee tosi paljo kaikkia tuttuja, onneks. Toivon, et meijä riparista tulee sellane mitä muistelen viel kiikkutuoli iässä. 

Taylor Swift - Fifteen

Sit sen koko setin jälkee me riennettii - TIETENKIN - nuorteniltaa. Olin ihan nii onnelline et aloin vaa hyppimää ja kiljasin kerran iha innoissani. Halasin vaa kaikkia ja olin nii onnelline ku pääsin sinne 3. leirille. Joskus sitä vaa osaa olla niin arkisistaki asioista. Ilta meni tosi kivasti. Rouhimista oli ilmassa ja naurettii ja tehtii kaikkee kivaa. Olin taas onnelline (= Pappilas kyl on oikeesti nii ihanaa olla, siel saa olla vaa iha oma ittensä ja saa nauraa ja saa itkeä jos on sellane olo, saa laulaa, saa olla ystävien kaa joiden kanssa on hyvä olla. Ja muutenki tuntuu et Pappila on sellane paikka missä ois kivaa viettää viimeine päivä, sitte ku sellane tulee joskus, koska siel oon kokenu kaikkee, saanu ystäviä. :) 

I Taylor Swift

Tää koko viikko on menny vähä nii ja näi. On ollu aikamoista vuoristorataa, mut mä uskon, et tää menee ohi viel. Täytyy vaa nyt jaksaa raataa koulua ja alkaa ajoittaa juttuja paremmin. Maanantaina on bilsan koe, tiistain matikan koe ja perjantaina uskonnon koe, saan kokea tän kolmen kokeen viikon ennen muita mun luokkalaisia ku mul on matikka helpotettuna, mut kyl mä pärjään ! Huomenna on mulla meijä elokuvan kuvaukset tuol kansakoulul ja ne kestää varmaa aika kauan, mut kyl mä kerkeen lukee niihi bilsan kokeisiinki (= Illal sitte. Onneks maanantaina ei oo muutaku musikaali nii kerkeen lukee matikan kokeisii sit. 


Tosiaanki, muistin äsken, et Iiris oli meillä yötä ! Oli kyl mahtavaa. Popitettii mautossa LMFAO'ta ja System of a Downia :D Impattii yhessä meijä boifrendien huppareita, puhuttii, tehtii nuudeleita, syötii karkkeja ja naurettii aikalailla. Iiris on kyl ihan mahtava ihmine (= Näin suoraan sanottuna. Tutustuin siihe yläasteel ja ollaan oltu sit ystävii. Iiris on mulle tosi tärkee ja en kyl tiiä miten mä teen sitku oon ysil ja se ja ansa ja muut ihanat ihmiset on muualla opiskelemassa. Toivon vaan iha hulluna, et pysyisin kaikkien kaa ystävinä ja et näkisin niitä ainaki nuorteilloissa (= 


Alhaalla tuoksuu joku hyvä ! Pitäs kai mennä sinne, ja saunaanki vois hyppiä, et sit ehtii kattoo vähä jotaki leffaa (jos sieltä tulee jotaki) ja sit Big Brother'ia. Ai että ku Taylor on nii kaunis ! Ja sen ääniki on nii upee. Mun yks ihailema ihmine, koska Taylor opettaa niillä lauluilla, et jos poika ei rakastakkaa sua nii kannattaa jatkaa eteenpäin, koska ainaki yks ihmine maailmassa sanoo sua kauniiks vaikka oisit vaikka heränny ja hiukset likaset ja ei ois meikkiä tai kivoja vaatteita vaan yökkärin pöksyt ja joku T-paita. Ja et aina kannattaa uskoa tai ainaki toivoa unelmiinsa. Mä ainaki. Nyt alkaa tuoksumaa nii voimakkaasti toi joku ruoka tuol alhaalla nenää, et pitäs kai jo juosta ;) Heipsanssaa.

Ps. Mennää Iiriksen kaa kattoo uusin Twilight joskus. Se traileri oli aika mielenkiintone. "Bella ja Edward SWIUUUUUUUH"

perjantai 4. marraskuuta 2011

AT NIGHT

lol ::D:D Minä: "Tiiäks sä miten mä nukun joskus?" Iiris: "No en kyllä tiiä" :::::D Vaikee mennä sanomaan näi yhtäkkiä. Joo, siis Iiris on täällä ja on meno kova kova meno on. Syödään karkkia ja ei olla pesty hampaita ja ollaa iha väsyneitä @_@ kuunnellaa


Joo,en jaksa nyt kirjottaa,ku ois nii paljo asiaa tästä illasta C: mut hejppa !


I feel so stupid





Tell you I need you.

keskiviikko 2. marraskuuta 2011

Never ending nightmare, never ending smile.

En jaksa enää tätä oikeesti. Joka päivä, ilone,masis,ilone,masis,superilone,supermasis. EN_TOTAALISESTI_JAKSA_! Haluun vaa jäähä aamulla kotii ja nukkua tää hitsin univelka pois. Huomenna on bilsan koe ja mitä teen ? Oon koneel, KOSKA MUA EI KIINNOSTA YHTÄÄ MENNÄ HUOMEN KOULUU KU KUMMINKI TAAS TÄÄ SAMA HEMMETI MAAILMANPYÖRÄ JOKA KÄÄNTEESSÄ. Kiitos hei.


Every day I pray for the God
that I could be happy for just one day
without this pain inside me.

Please, someone. Take this pain away,
I'm so deep that I can't do it myself.


When you try your best,
but you don't succeed

When you get what you want,
but not what you need

When you feel so tired,
but you can't sleep

Stuck in reverse.